Tot ziens in 2017 - Reisverslag uit Wheelers Hill, Australië van Anne Bosman - WaarBenJij.nu Tot ziens in 2017 - Reisverslag uit Wheelers Hill, Australië van Anne Bosman - WaarBenJij.nu

Tot ziens in 2017

Blijf op de hoogte en volg Anne

30 Maart 2016 | Australië, Wheelers Hill

Na 3 maanden backpacken:
3 maanden rondreizen met al mijn bezittingen in een tas op mijn rug; 3 maanden natte, stinkende kleding in mijn backpack terug proppen omdat mijn kleren niet kunnen drogen als ik de volgende dag weer verder moet reizen; 3 maanden alle kleuren kleding door elkaar moet wassen en drogen; 3 maanden mijn eten moeten verslepen van koelkast naar koelkast; 3 maanden mijn kamer, douche, wc en eten heb moeten delen met minstends 10 anderen; 3 maanden continue uit moeten zoeken waar ik "vannacht slaap en wat ik vanavand eet"; ben ik eindelijk gesettled in Melbourne, waar ik een eigen bed, douche en een hele kast vol eten ter beschikking heb, en dit voor de komende 6 maanden! Zoals de meeste van jullie ook weten, blijf ik 6 maanden langer weg. Ondanks al mijn heimwee heb ik besloten mijn verblijf in Australië te verlengen door te gaan werken. Niet alleen is Australië heel duur en heb ik meer geld nodig, ook was/ben ik moe van het reizen en was/ben ik toe aan mijn eigen bedje, en eigen kamer op een vaste plek, met vaste mensen om mij heen. Dus hoe mooi is het dat ik dit heb weten te combineren en een baan heb gevonden als au pair!! Ik heb eergister avond de nachtbus genomen vanuit Sydney (ontzettend gave stad, ga ik zeker nog wat tijd in spenderen) naar Melbourne, waar ik de volgende ochtend werd opgehaald door mijn 'host mom' en mijn nieuw zusje en broertje. Mijn (altijd al gewilde) zusje heet Celeste en is 4,5 jaar oud. Weet goed wat ze wil, en ondanks dat ze sommige momenten erg beleefd is, is ze echt een prinsesje. Heel stiekem achter mijn rug om haar onschuldige broertje pesten en als die dan een keer uithaald bij mij komen uithuilen. De reden dat ik dit zo opschrijf is meer voor mezelf, omdat ik moet stiekem moet toegeven dat ik dit herken in mijzelf. Mijn broertje Jethro is 6 jaar en erg verlegen, beleefd en een hele slimme en leergierige jongen. Beide kinderen zijn schatjes en na twee lange dagen van 12 uur 'babysitting' kan ik geen genoeg van ze krijgen. Mijn 'host mom' genaamd Bri en mijn 'host dad' Gideon hebben mij met open armen ontvangen en zijn erg lief voor mij. Helaas zit ik wat meer uit het centrum (18 Cezanne Crescents Wheelers Hill Melbourne 3150 VIC, voor de mensen die mij willen googlen), maar ach...ik kan niet overal geluk mee hebben ;). Sorry dat ik de laatste tijd zo weinig van mij heb laten horen. De East Coast was een geweldige ervaring als ik er zo achteraf op terug kijk. Ik heb veel mooie momenten gehad, maar ook veel minder mooie. Ik vertel mijzelf maar altijd dat dat "part of the (travel) deal" is en dat ik alles aan kan

  • 30 Maart 2016 - 14:55

    Marit:

    Anne, wat mag jij trots zijn op jezelf!!! Wens je een hele fijne tijd toe, hoop dat je lekker de rust kunt vinden die je 3 maanden hebt moeten ontberen. Veel succes met je kleine broertje en zusje en hopelijk wordt het de komende maanden genieten en wordt je heimwee minder omdat je bij een leuk gezin hoort. Nogmaals je overtreft jezelf met alles wat je tot nu toe gedaan hebt!!
    liefs van je tantetje! xxx

  • 30 Maart 2016 - 14:59

    Geert Mathijsen:

    Hoi Anne, blij dat je je draai weer gevonden hebt. Het is echt één grote ontdekkingsreis! Met alle ups en downs (under!) :-) Misschien ga je het zo meteen te rustig vinden als au pair in Melbourne :-) Misschien ga je ons dan heel erg missen en wil je terug :-) Misschien ga je de partner van je leven vinden en wil je nooit meer terug :-) Misschienl, misschien, misschien.....
    Laat alles op je af komen en geniet met volle teugen! Dit neemt niemand je ooit meer af!
    Knuffels, Geert & André

  • 30 Maart 2016 - 18:32

    Michelle:

    Trots op je nichtje! Super knap en goed van je! Heel veel plezier XXX

  • 30 Maart 2016 - 23:47

    Opa En Oma Uit La Douce:

    Bonjour chérie, heel fijn dat je voorlopig een vast adres hebt en een eigen bed plus lieve kindertjes om voor te zorgen. Leuk met hen zingen en spelletjes doen! Geniet ervan en doe hen de groeten van ons. Zeg maar dat wij vroeger spelletjes met jou deden en dat je lekker bij ons kwam zwemmen 'szomers!
    Dag meisje, gros bisous de nous!

  • 04 April 2016 - 09:29

    Debora Lens:

    Lieve Anne, kan me heel goed voorstellen dat je na 3 maanden reizen toe bent aan een eigen plek. Je tante is ook gesteld op enige basale luxe, ik heb het ooit 3 weken gered in Oeganda zonder stromend water en wc en weet nog dat ik toen ook heel blij was dat ik weer thuis was dan waardeer je de luxe weer. Leuk lieverd dat je nu als au pair je jaar nog wat kan verlengen. Het is al met al een heel bijzonder avontuur voor je waar je later in je leven met veel plezier op terug gaat kijken. En al je schitterende foto's ik reis gewoon een beetje met je mee. Oom Theo en ik hebben afgelopen week ons franse huis verkocht daar heb jij ook vele uren doorgebracht met ons was altijd heel gezellig dus wij zullen het zeker ook gaan missen. Het leven bestaat steeds maar weer uit keuzes maken, beslissingen nemen, afscheid je zou er gewoon emotioneel van worden zo nu en dan en dat mag ook Anne dat heet leven en daar proef jij nu in korte tijd een hele hoop facetten van in 1 keer. Lieverd we leven met je mee en zijn trots op je hoor!!!! Een hele dikke kus van ons drietjes xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 18 Okt. 2015
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 3879

Voorgaande reizen:

01 Januari 2016 - 05 Juli 2016

My journey around the world

Landen bezocht: