Sneeuwwitje en de 7 dwergen - Reisverslag uit Tatagseminyak, Indonesië van Anne Bosman - WaarBenJij.nu Sneeuwwitje en de 7 dwergen - Reisverslag uit Tatagseminyak, Indonesië van Anne Bosman - WaarBenJij.nu

Sneeuwwitje en de 7 dwergen

Blijf op de hoogte en volg Anne

31 Januari 2016 | Indonesië, Tatagseminyak

Lieve iedereen, vorige week schreef ik over hoe zenuwachtig ik was om in mijn eentje verder te gaan reizen. Deze week heb ik het gewoon waar gemaakt! Ondanks een vervelende start, veroorzaakt door wat lokale mannen die erg vervelend/lastig waren, heb ik de eerste week overleefd. De eerste dagen waren minder. Ik voelde me erg alleen. Vooral het reizen van plek naar plek (Gili eilanden naar Lombok) vond ik eng. Je wordt echt bedrogen waar je bij staat en de lokale zijn erg onaardig wanneer je niet bereid bent om extra te betalen. Helaas gaat het hier voor sommige alleen maar om veel geld verdienen, wat ik best kan begrijpen in hun situatie, maar de vriendelijkheid en behulpzaamheid is daarom soms ver te zoeken. De eerste nacht op Lombok was ik alleen (er zijn erg weinig backpackers in Lombok). De dag daarna moest ik mijn kamer delen met 7 mannen. Helemaal niet erg natuurlijk ;)! Heerlijk dat mannenpraat en even niet dat vrouwen gezeik! Met alle mannen ben ik die dag rond het eiland gaan rijden op de scooter. Ondanks dat er onderweg, net toen we uitgerekend in 'the middle of no where' waren, een scooter kapot ging, en we onze reis daarom 2 uur langer duurde, hebben we ontzettend gelachen. De dag daarna echter niet, vanwege onze blauwe stuitjes. We hebben de hele dag lui op de bank gelegen omdat niemand van ons meer in staat was om maar dan ook ergens op te gaan zitten. Lombok is een prachtig eiland wanneer je op de juiste plekken bent. Het westen, waar mijn hostel was,bestaat uit alleen maar lange, vieze en onverzorgde hoofdstraten met veel straatverkopers. Het gaf me de indruk van armoede. Het zuiden en het oosten zijn echter prachtig. Omdat er zo weinig mensen wonen en dus weinig bebouwing is, kan je hele mooie ruige natuur tegenkomen. Prachtige verlaten strandjes, veel groen, palmbomen, rijstvelden en op de achtergrond het hart van Lombok (de vulkaan Rijani). De tweede dag toen we rond het eiland gingen rijden was dus ook echt genieten!! Op dit moment ben ik weer terug op Bali, daar voelde ik me ondanks alles toch net wat veiliger en meer op mijn plek. Ik zit nu in het toeristische Seminyak en Kuta waar ik ben gaan surfen vandaag. Morgen ga ik weer terug naar Ubud waar ik ook mijn vrijwilligerswerk heb gedaan. Daar heb ik een mooi hostel geboekt met een grote, groen tuin en een super zwembad, zodat ik de komende dagen kan relaxen en even alles op een rijtje kan zetten in mijn hoofd. Daar kan ik dan rustig bekijken wat ik nog wil zien van Bali en of ik eventueel al eerder naar Australië wil. Ik houd jullie op de hoogte van wat het wordt, maar nu ga ik eerst even lekker slapen. Selamat Tidur (goede nacht)

  • 30 Januari 2016 - 20:33

    Opa En Oma:

    Prettig Anne dat het goed gaat: ik houd het steeds ook bij op Facebook dus leef helemaal mee!!
    Gros bisous de nous!

  • 31 Januari 2016 - 12:16

    Yvonne:

    Zo, dat heb je toch maar weer eventjes alléén gedaan en ook nog vervelende mannen van je afgeschud, stoer hoor. Helaas gaat het bijna overal om het geld. Zo sla je de mannen van je af en zo ga je ermee opstap. Geniet van de leuke momenten en mooie natuur.
    Reist er nog een dwerg met je mee?

    Groetjes


  • 01 Februari 2016 - 09:50

    Marit:

    Hoi Anne,

    Weer een avontuur meegemaakt en je 1e maand zit er alweer op. Benieuwd naar je vervolg, leuk om je zo te kunnen volgen! Succes met je beslissingen en geniet deze dagen van de luxe om je heen.
    Liefs van je tantetje Marit xxx

  • 02 Februari 2016 - 16:02

    Debora Lens:

    Lieve Anne wat schrijf je wervend ik leef helemaal met je mee lieverd geweldige foto's stuur je ook prachtig Lombok ook bijzonder dat je daar toch nog terecht gekomen bent ondanks wat tegenslagen dapper hoor lieverd hoe je dit allemaal toch weer geregeld hebt, kon ik maar even lekker bij jou in het zonnetje liggen lijkt me heerlijk hier is het echt winterkou dus lekker genieten daar dikke zoen van je tante Debora xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 18 Okt. 2015
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 3890

Voorgaande reizen:

01 Januari 2016 - 05 Juli 2016

My journey around the world

Landen bezocht: