Overleven op Java - Reisverslag uit Banjar Penestanan Kelod, Indonesië van Anne Bosman - WaarBenJij.nu Overleven op Java - Reisverslag uit Banjar Penestanan Kelod, Indonesië van Anne Bosman - WaarBenJij.nu

Overleven op Java

Blijf op de hoogte en volg Anne

28 Februari 2016 | Indonesië, Banjar Penestanan Kelod

Het is grappig hoe snel je in een overlevingsmodus springt wanneer je reist met al je bezittingen in één enkel tasje op je rug. Je eerste kamer zonder airconditioning en badkamer met beestjes is vreselijk. Later ga je waarde hechten aan andere dingen. Je prioriteiten verschuiven. Zoals dat je eerst graag een stopcontact had naast je bed zodat je je mobiel kan opladen en gebruiken tegelijkertijd voordat je naar bed gaat, terwijl je in een latere fase een warme douche veel belangrijker vindt. Uiteindelijk ga je naar de fase waarin je alleen maar kijkt naar je basisbehoeften. Dan besef je je dat je geen warme douche nodig hebt of een stopcontact naast je bed. Het is luxe, waar je vast snel weer aan zult wennen als je thuis bent. Maar uiteindelijk hoop je alleen maar op een slaapplaats (bank of bed, zacht of hard, het maakt niet meer uit). Een koude douche of zelfs een dagje niet douchen, ondanks het warme weer en het feit dat je continue aan het zweten bent, maakt dan ook niet meer uit!

In Java heb ik 3 dagen zonder douche gezeten. Geen warm water maar ook geen koud water, helemaal niks. Ik vond het vreselijk en ik voelde me zo vies, maar uiteindelijk kreeg ik andere zorgen. Mijn prioriteiten verschroven toen ik 2 dagen zonder een goede maaltijd heb moeten leven (vanwege feestdagen en een dag wachttijd op een trein in 'the middle of nowhere') en heb moeten slapen op de bankjes van een treinstation. Gelukkig heb ik dat weten te overleven en ik ben weer een ervaring rijker. Ik voel me sterker en het voelt alsof ik de hele wereld aan kan! Ondanks dat ik snel weer zal wennen aan de luxe thuis, zal ik de eerste paar dagen mijn bed en 3 maaltijden per dag zeer waarderen!

  • 28 Februari 2016 - 12:53

    Opa En Oma Rensen:

    Hoi Anne, zorg dat je altijd iets te eten bij je hebt voor het geval dat je het nodig mocht hebben om te overleven( op een klein stationnetje) haha, dit liedje ken je nog!Doeiiiiii!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 18 Okt. 2015
Verslag gelezen: 59
Totaal aantal bezoekers 3865

Voorgaande reizen:

01 Januari 2016 - 05 Juli 2016

My journey around the world

Landen bezocht: