Miss Anna - Reisverslag uit Banjar Penestanan Kaja, Indonesië van Anne Bosman - WaarBenJij.nu Miss Anna - Reisverslag uit Banjar Penestanan Kaja, Indonesië van Anne Bosman - WaarBenJij.nu

Miss Anna

Blijf op de hoogte en volg Anne

11 Januari 2016 | Indonesië, Banjar Penestanan Kaja

Lieve allemaal, vandaag heb ik voor het eerst voor de klas gestaan! Samen met een Duits meisje (tevens kamergenootje) ben ik bevoorrecht om grade 4 (kinderen van 10 jaar) les te geven. Vanochtend hebben we de les moeten voorbereiden en in de middag zijn we naar de school gegaan. We waren allebei stik nerveus omdat we niet van te voren wisten hoe goed het Engels zou zijn van de leerlingen. We hadden makkelijke onderwerpen gekozen om les in te geven, zoals de kleuren, dieren en fruit, zodat we er zeker van waren dat we de les niet te moeilijk was en we de aandacht zouden verliezen. We waren echter super snel door onze voorbereidde lesstof heen omdat iedereen (vooral de meisjes) zo enthousiast mee deed. De kinderen zijn hier heel leergierig en ook super geïnteresseerd naar jou. In de pauze kwamen alle meisjes rond onze tafel zitten en kregen we allemaal vragen, knuffels en koekjes, aangezien ze allemaal hun koekje met ons wilde delen. Het is zo schattig! Ze noemen mij ook allemaal Miss Anna, omdat ze Anne niet kunnen uitspreken. Dat is samen met de woorden "copy?" en "finish!" het enige wat ze kunnen zeggen in het Engels. Er was ook een jarige vandaag, dus de koekjes die ik toevallig had meegenomen, heb ik uitgedeeld. Ook hebben we met zijn allen 'Happy Birthday' gezongen. Aan het eind van de les kregen we van iedereen een highfive. So far so good, dus. Morgen ochtend gaan we de les voor morgen middag voorbereiden. We denken eraan om iets meer "games" toe te voegen aan de les zodat we ook de aandacht van de jongens erbij kunnen houden. Er is hier vlak bij het vrijwilligershuis een gebouwtje (tussen de rijstvelden) waar we kunnen printen, tekenen en om ideeën kunnen vragen. Genoeg materiaal dus! Ik ben heel erg opgelucht en super blij met de klas die we hebben gekregen. Laat de rest van de week maar komen!!!

• 11 Januari 2016 - 15:03

Rensen:

Oh Anne, enig! Leuk om zo met de kinderen in het engels te werken! Top!

• 11 Januari 2016 - 15:19

Susanne:

Fijn, erg goed om te lezen dat het meeviel. Moe maar voldaan slapen nu.
    Succes morgen!! Dikke knuffel.

• 11 Januari 2016 - 17:26

Ton:

Leuk dat het lesgeven zo is meegevallen en dat je er zo naar uitkijkt om met ze aan de slag te gaan.
    Wordt dit misschien een nieuwe roeping? ;))

• 11 Januari 2016 - 17:35

Marit:

Hoi Anne,

Wederom
    Alleen maar positiviteit! Weer een ervaring rijker, echt alleen al als je dit leest word ik enthousiast! Toppie meis!!! Liefs xxx

• 11 Januari 2016 - 17:42

Michelle:

Gaaf ann!!
    Super om te horen!
    Benieuwd naar de rest van de week..

XXX

• 11 Januari 2016 - 23:04

Kirsten:

Leuk om je verhalen te lezen en vooral de mooie foto's!!! Je bent vast een topdocent, lekker genieten! <3

• 12 Januari 2016 - 07:40

Gerard:

Hallo lieve Anne,
    super gaaf om te lezen dat je het erg naar je zin hebt en ook de foto's zijn erg mooi.
    Geniet er met volle teugen van.

groeten xxxxxx

• 12 Januari 2016 - 16:59

Yvonne:

Hé Miss Anne,

Fijn dat het allemaal meeviel en leuk te lezen dat je zo geniet van de enthousiaste kinderen.
    Je hebt zo al een groot doel bereikt, genieten, helpen en veel ervaringen opdoen.

Lieve groetjes,

• 13 Januari 2016 - 07:36

Vanessa:

Wat ontzettend leuk om te lezen Anne, heerlijk je enthousiasme. Maakt mij ook blij. Ik herken die zenuwen ook zeker, zo voor de klas. Dikke knuf Vanessa

• 13 Januari 2016 - 13:33

Debora Lens:

Fijn lieverd dat het allemaal zo meevalt daar ik weet uit ervaring ook met de Oegandese kids hoe dankbaar ze zijn met kleine dingen en wat wij dan ongelofelijk verwend zijn hier. Geniet ervan dikke kus xxx